[Interview] ContentKing geeft marketeer grip op online vindbaarheid
- Online
- 14 feb 2018 @ 11:39
- Link
-
Wout Maas
redacteur MarketingTribune
BBP Media - MarketingTribune - Geen tag
- 14 feb 2018 @ 11:39
- Wout Maas
Vincent van Scherpenseel en Steven van Vessum bieden met hun start-up ContentKing tooling voor het ‘proactief monitoren van websites op wijzigingen en problemen ten aanzien van de organische vindbaarheid’. Daarmee vullen ze naar eigen zeggen een gat in de markt.
De twee hadden samen 8 jaar lang een full-service online marketing bureau. Daar ontstond het idee voor ContentKing. Eerst nog naast het bureau, maar 2 jaar geleden verkochten ze het om zich volledig te richten op seo auditing en change tracking.
Realtime seo auditing en change tracking vormen de core van de applicatie. Waarin schuilt het verschil met andere aanbieders van dit soort tooling?
Stel je voor: je bent online marketeer bij een webshop die grotendeels afhankelijk is van de organische vindbaarheid voor verkopen. Je werkt samen met een intern team voor productmanagement en content en een extern bureau voor de ontwikkeling. Je geeft iedereen instructies wat te doen, maar eigenlijk heb je geen andere manier dan handmatig te controleren of iedereen jouw instructies wel opvolgt of per ongeluk fouten maakt.
Het externe bureau kan een release doen waarbij fouten worden geïntroduceerd die negatieve impact hebben op de vindbaarheid, of het content team maakt steeds aanpassingen in pagina’s die een essentiële rol spelen binnen de seo-strategie.
Je bent verantwoordelijk voor de webshop, maar je komt veel te laat achter deze wijzigingen. Als je er überhaupt al achter komt. En op datzelfde moment profiteert jouw concurrentie van de fouten die er gemaakt worden, zij gaan je links en rechts voorbij.
ContentKing monitort jouw websites continue op problemen en wijzigingen, en trekt proactief aan de bel als de vindbaarheid van websites in het geding komt. Hiermee krijg je echt grip op je vindbaarheid en bespaar je tijd. Dat is goed voor je gemoedsrust.
Seo is continu van aard, maar traditionele tooling sluit hier helemaal niet op aan. Onze concurrenten werken met wekelijkse checks en schotelen je daarnaast bakken met -inmiddels achterhaalde - data voor waar je vervolgens zelf helemaal doorheen moet gaan. Zonder jou echt te helpen met de oplossing. Geen van de concurrenten ondersteunt het bijhouden van veranderingen, terwijl dit juist essentieel is. Verandering is een gegeven, waar het om draait is hoe jij hiermee om gaat.
Voor marketeers uit welke segmenten is dit met name interessant?
ContentKing heeft twee doelgroepen: de in-house online marketeers en de internet bureaus. In-house specialisten krijgen echt grip op seo met ContentKing, en internetbureaus kunnen met ContentKing de websites van hun klanten perfect monitoren. Hierdoor besparen ze veel tijd, en kunnen ze hun klanten echt proactief bedienen. Veel bureaus zeggen dat te doen, maar in de praktijk lukt dat gewoon niet. Met ContentKing verandert dat.
ContentKing heeft ook een kantoor in Brno, Tsjechië. Hoe is de verdeling in functies voor wat betreft hoofd- bijkantoor?
Het hoofdkantoor van ContentKing is sinds het begin gevestigd in Brno, Tsjechië. Veel technologiebedrijven zoals Monsterboard, IBM, AT&T en Redhat hebben een kantoor in Brno. Het is in Nederland ontzettend lastig om goede developers te vinden die ook nog enigszins betaalbaar zijn. In Tsjechië is de prijs-kwaliteitverhouding beter, en ben je als buitenlands bedrijf vaak interessanter. Alle hoofdtaken - strategie, design en product development - worden vanuit het hoofdkantoor in Brno uitgevoerd.
In Nederland en Duitsland hebben we lokale kantoren voor marketing, sales en support.
Wat zijn de belangrijkste marketingkanalen voor ContentKing?
We bedrijven met name marketing door contentmarketing en...natuurlijk seo :) Verder doen we aan zeer gerichte online advertising, spreken we regelmatig op seminars, meetups, webinars en podcasts.
Wat is de marketingdoelstelling voor het komende jaar?
Eind van het jaar kunnen mensen internationaal niet meer om ContentKing heen. We zijn op dit moment met name bekend in Nederland en Tsjechië, maar internationaal is er nog een wereld te winnen. Eind 2018 verwachten we de tweeduizendste klant te mogen verwelkomen.
-
Wout Maas
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur MarketingTribune
- Website:http://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
- ContentKing
- organische vindbaarheid
- webshop
- Brno
- Steven van Vessum
- contentmarketing
- online vindbaarheid
- seo
- internetbureaus
- Vincent van Scherpenseel
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [interview] Picnic zet klantdata om in hyperpersoonlijk aanbod
- LinkedIn krijgt boete vanwege verwerking persoonsdata
- Google lanceert nieuwe functies in Maps, Waze en Earth
- ACM waarschuwt jongeren voor onbetrouwbare webshops
- Eerste Nederlandse TikTok Ad Awards uitgereikt
- Senior Intelligence benadrukt waarde pensioengerechtigden...
Laatste Nieuws
- Eerste Nederlandse TikTok Ad Awards... 06-11-2024
- Senior Intelligence benadrukt waarde... 06-11-2024
- Google lanceert nieuwe functies in... 01-11-2024
- [interview] Picnic zet klantdata om... 01-11-2024
- ACM waarschuwt jongeren voor... 31-10-2024
- LinkedIn krijgt boete vanwege... 25-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing